Denna webbplats använder cookies för att vi ska kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookieinformation lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälpa vårt team att förstå vilka delar av webbplatsen du tycker är mest intressanta och användbara.
Kulans Katthotell
Annica Nauta utanför Kulans Katthotell. – Nu kan jag göra det jag tycker om mest. Jag slipper pendla och stressar mindre. Dessutom har jag väldigt bra beläggning och många stamgäster säger Annica.
Kulans Katthotell finns på @katten_kulan samt såklart på www.kulanskatthotell.se
Vissa företag sticker ut lite extra och vårt besök på Kulans Katthotell blev ett mycket bra exempel den kreativa mångfald och nytänkande som finns i regionen.
Annica Nauta visste redan från start vad hon ville göra. Starta eget katthotell, på den egna tomten. Med sviter och väl tilltagna rum, där gästerna kan roa sig både inomhus och ute.
Med hjälp av Erik Åqvist på NyföretagarCentrum i Linköping studsades idéer och tankar och resultatet efter hårt arbete, gedigen research och engagemang resulterade i rena eldoradot för katter från stora delar av Sverige.
Att arbeta med det som man tycker är roligt
Samtliga av besökarna samt Annica Nauta och några av hennes fyrfota gäster samlades i katthotellets lobby för en kaffe och för att ta del av hur Annica med stort stöd av maken Nico kom på idén som resulterade i ökad livskvalitet och en chans att på heltid få göra det de brinner för. På heltid, och inte minst på sina egna villkor.
– Det här var ett inspirerande besök och det är kul att se en så driftig person som Annica som vågade satsa och följa sin målbild. Inte minst då hon lyckades så pass bra med sin idé säger Kerstin.
Även Christer Mård är inne på samma spår. Christer är själv kattägare och i gott sällskap med oss andra så var det inte svårt att tillbringa en timme inne i det fina katthotellet. Ett helt nybyggt hus där katternas välbefinnande har högsta prioritet.
– Ett mycket fascinerande företag. Dessutom ett väldigt bra exempel på ett lyckat livsstilsföretag som verkligen lyckats att hitta sin nisch och sin målgrupp.
Johan Åhlund, creative copywriter på Kreativ Kraft samt Content hacker på Webking AB trivdes också bland de spinnande och jamande gästerna när han satte bilder och rörlig bild samt skrev dessa rader.
– Fantastiskt att ha gjort sin läxa så väl och att Annica några år efter starten känner att hon fortfarande var helt rätt ute med sin idé redan från start.
En eldsjäl med motivation och målmedvetenhet
Gio Fornell, till vardags på innovationsrådgivare instämde och imponerades av Annicas företagsanda.
– Att lyckas som företagare kräver mycket arbete och Annica är en riktig eldsjäl som med en stor dos målmedvetenhet och väl utförd research lyckats förverkliga livet som egenföretagare menar Gio.