Datum & tid:
2026-06-08 17:00:00
Plats:
Näringslivets hus, Västra Storgatan 38, Nyköping
Kontaktperson:
Mahfouz Hebrawi
(0769122280)
Anmäl dig här:

2 steg till eget företag 8 och 9 juni på lätt svenska

Välkommen till NyföretagarCentrums kostnadsfria starta eget kurs på kvällstid där vi går igenom det du behöver känna till om för att starta och driva ditt egna företag. 

Kursen är på lätt svenska och arabiska.

Kursen vänder sig till dig som ska eller har startat företag. Har du nyss startat ditt företag finns här en möjlighet att vässa dina kunskaper i grundläggande företagande.

Kurs­in­ne­håll:
Träff 1
▪️ Företagsformer – Vilken företagsform ska jag välja?
▪️ Skatt konto 
▪️ Tillstånd – Vilka tillstånd behöver jag söka innan företagsstart?
▪️ Får jag stöd om jag är inskriven hos AF och vill starta företag?
▪️ Finansiering – Hur kan jag finansiera min verksamhet?
▪️ Avtal & Försäkring – Viktiga livlinor
▪️ Använda Ai för Nyföretagare

Träff 2
▪️ Bokföring – Vad innebär Bokföring?
▪️ Vad är Moms? Hur funkar moms i företag?
▪️ Vad är Skatt? Vad är slutlig skatt ?
▪️ Vad är en preliminärskatt?
▪️ Skatt i Enskild firma.
▪️ Skatt i Aktibolag.

Kursföreläsare:
Mahfouz Hebrawi, rådgivare, NyföretagarCentrum

8 och 9 juni kl 17.00-19.00, ONLINE via Zoom eller fysiskt i Nyköping, hos Näringslivets hus, Västra Storgatan 38

Anmäl dig senast 5 juni.

Läs mer och anmälan » 

juni 8