Denna webbplats använder cookies för att vi ska kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookieinformation lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälpa vårt team att förstå vilka delar av webbplatsen du tycker är mest intressanta och användbara.
Så gör du en startbudget som håller – steg för steg

Att skriva sin affärsplan innebär många olika frågor. En av de vanligaste är hur man gör sin första budget. Hur ska man kunna räkna ut framtida intäkter? Hur vet man vilka kostnader som kommer?
I det här kostnadsfria webbinariet går vi igenom hur du kan göra en realistisk startbudget, även om du är helt ny som företagare. Startbudgeten är dessutom en av de viktigaste delarna i din affärsplan eftersom den visar om din företagsidé är hållbar och ekonomiskt möjlig att genomföra.
En startbudget hjälper dig att förstå om du kan få tillräckliga intäkter, vilka kostnader du behöver räkna med och hur du undviker likviditetsproblem i början.
Du får lära dig:
🔹 hur du uppskattar intäkter och kostnader
🔹 hur mycket kapital du behöver för att komma igång
🔹 hur du ser risker i tid och kan planera smart
🔹 hur kassaflödet fungerar och varför det är avgörande
🔹 hur du använder budgeten som ett verktyg för att fatta bättre beslut
Vi går tillsammans igenom hur du gör företagets startkapitalbudget, likviditetsbudget och resultatbudget – steg för steg.
Dag: Torsdag 5 februari
Tid: 17.00-19.00
Plats: Online






