Denna webbplats använder cookies för att vi ska kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookieinformation lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälpa vårt team att förstå vilka delar av webbplatsen du tycker är mest intressanta och användbara.
Ny företagare arbetsgivare – Informationsträff med Skatteverket
En information för dig som anställer personal för första gången. Vi visar praktiska exempel och går igenom vad du som arbetsgivare behöver tänka på om lön, skatteavdrag och arbetsgivaravgifter m.m. Vi går också igenom hur du redovisar lön, förmån och skatteavdrag i arbetsgivardeklarationen via Skatteverkets e-tjänster. Exempel på frågor som du får svar på:
- Vad du behöver tänka på som arbetsgivare.
- Hur du gör skatteavdrag och beräknar arbetsgivaravgifter.
- Förmåner och kostnadsersättningar.
- Hur e-tjänsten Arbetsgivardeklaration fungerar.
- Hur du redovisar lön, skatteavdrag m.m.
- Hur du gör om det blir fel.